Fulladoznak az Alkotmány utcában – oda állnak a Kossuth téri turistabuszok

717

Hiába építettek modern látogatóközpontot a Kossuth térre, a turistabuszok parkolását nem oldották meg.

Kovács Alex Gábor V. kerületi képviselő szürreális kalandja a BKK-val, ahol nemcsak a vezérigazgató, de még a titkárnője e-mail címe is szupertitkos.

Kétségbeesett lakók keresték meg kollégámat, Kovács Alex Gábort az Alkotmány utca 4-ből. Azt panaszolták, hogy az ő ablakaik alatt parkol minden Kossuth térre érkező turistabusz. A motort sosem állítják le, nyáron hűtik, télen fűtik az utasteret, amíg az utasaik az Országházat nézik. Elviselhetetlen a bűz és a zaj is, ablakot sem lehet nyitni hónapok óta. Mint mondták, a választókerület ellenzéki képviselőjelöltje az utolsó esélyük, mert az önkormányzatnál és a BKK-nál válaszra sem méltatják őket.

A Kossuth tér felújítására mindennel együtt 25 milliárd forintot költöttek el. A kopár végeredményen lehet vitatkozni, de egy biztos: látogatóközpontot építettek ugyan, se a buszparkolóról elfelejtkeztek. A turistabuszok korábban a Néprajzi Múzeum előtt álltak, oda azonban az átalakítás után már nem lehet behajtani.

Hiába lenne hely a pesti alsó rakparton vagy az Alkotmány utcában a számtalan közintézmény előtt, mégis egy lakóház előtt táblázták ki a buszok helyét.

alkotmany_utca_buszparkolasKerületi képviselőként Kovács Alex Gábor hivatalos levelet írt a kerület főépítészének és a BKK vezérigazgatójának, Vitézy Dávidnak. Kérte őket, hogy tiltsák meg a lakóház előtt a buszok parkolását, helyette az alsó rakparton vagy az Alkotmány utcában, de közintézmény előtt jelöljenek ki másik helyet.

A történet ekkor azonban szürreális fordulatot vett.

A képviselő felhívta a BKK hivatalos telefonszámát, ahol a Vitézy Dávid e-mail címe iránt érdeklődött. Nem a személyi számát, nem a cipőméretét, még csak nem is a telefonszámát kérte – csak a munkahelyi e-mail-címét. Nem adhatták ki. Próbálta legalább a vezérigazgató titkárnőjének e-mail-címét kikérni. Legyenek erősek: ezt sem adták ki.

Az eredménytelen beszélgetés után tíz perccel azonban csörgött a telefonja. A callcenteres munkatárs nagy zavartan magyarázkodott és sajnálkozott, végül megadta a kért e-mail-címeket. A nagy testvér figyelt, és ez a tíz perc kellett ahhoz, hogy kiderítse, valóban egy önkormányzati képviselőtől érkezett a hívás. Ha a józanész már nem, a szervilizmus azért még most is működik. Ebből már el lehet képzelni, milyen esélyei vannak egy hétköznapi budapestinek, hogy akár egy levelet is küldjön a közlekedési cég vezetőjének.

Mindenesetre a hivatalos levél megérkezett a BKK-hoz, és lassan egy hete nagyon várjuk a választ. Nem fogjuk hagyni lerázni magunkat.

KOVÁCS ALEX GÁBOR
KOVÁCS ALEX GÁBOR